Vork Communicatie blog

Meer lezen?

Veel plezier met mijn berichten over marketing, communicatie, ondernemerschap, kauwtjes, klanten werven, creativiteit en social media.

Zet ik het op mijn LinkedIn profiel of op mijn pagina

Als zelfstandig ondernemer heb je op LinkedIn zowel een persoonlijk profiel aangemaakt als een bedrijfspagina. Op die manier ziet je profiel er professioneel uit en ben je optimaal zichtbaar en vindbaar. Maar als je een bijdrage plaatst, waar kun je dat het beste doen? Op je profiel, op je pagina, of allebei?

Welke social media kies je?

Het is in de meeste gevallen handig om social media in te zetten voor een betere zichtbaarheid en vindbaarheid van je bedrijf. Maar welk platform kun je dan het beste kiezen? In deze blog neem ik je mee door de zes stappen waarmee je je keuze kunt bepalen.

Je persoonlijke ruimte innemen

Bij persoonlijke communicatie is niet alleen de inhoud belangrijk, maar ook hoe je het zegt (je lichaamstaal) en de mate waarin je verbinding maakt met de ander. Als je een dienstverlener bent zoals een trainer, therapeut, coach of adviseur, heeft dit tot gevolg dat je marketing niet alleen een zakelijke uitdaging is, maar ook een persoonlijke ontwikkelingsreis.

Wat hebben jouw persoonlijke wensen met je marketing te maken?

Wat staat er op je eigen verlanglijstje voor Sinterklaas, kerst of je verjaardag? Wat zeggen deze wensen over jou? En hoe kun je je eigen wensen gebruiken als inspiratie voor een specifiek onderdeel van je marketing, namelijk het warm houden van je contacten?

Inhaken of afhaken?

De inhaakkalender of de issue kalender: regelmatig wordt hij genoemd of geroemd als inspiratiebron voor leuke, dan wel goede social media berichten. Het is een overzicht van alle ‘dagen van’ en ‘weken van’ etc. en soms staan ook de belangrijkste sportevenementen erop zoals de Olympische Spelen en de Tour de France. Ik heb dergelijke kalenders zelf ook diverse malen opgevraagd met het plan om er iets mee te doen. Toch kwam het er nauwelijks van. Wat denken jullie: is dat een gemiste kans of loopt het wel los?

Dingen die 'moeten' als je een boek uitbrengt

Als aankomend auteur en zelfuitgever krijg ik gevraagd en ongevraagd adviezen (waarschuwingen ook) over dingen die ik beslist wel of niet moet doen. Nou, als iemand zegt dat ik iets moet, dan vraag ik me meteen af waarom en krijg ik allerlei ideeën over hoe het ook anders kan.

Een boek als marketinginstrument voor je bedrijf

Als je in de communicatie en marketing werkt, valt er voortdurend bij te leren. Mijn meest recente leerproject, waar ik nu al zo’n 3 jaar mee bezig ben, is de marketingkant van het uitbrengen van een boek. Niet een roman, maar een boek over jouw vakgebied, dat je publiceert als onderdeel van de marketingstrategie voor je eigen bedrijf.

Zichtbaarheid en vindbaarheid: wat is het en hoe bevorder je het

Online streeft vrijwel iedereen met een eigen bedrijf of praktijk naar vindbaarheid (SEO & SEA) en zichtbaarheid. Maar wat is het eigenlijk, en hoe werk je eraan?

Je hebt een blog geschreven. Wat nu?

Je publiceert regelmatig blogs op je site. Dat is een prachtig onderdeel van je online marketing. In deze blog lees je waar je op moet letten om extra effect te hebben met je blogs, en wat kun je er verder nog mee kunt. Heb je een aanvulling op deze 27 tips? Laat het me weten!

Wat je kunt doen om je workshop te promoten

37 Tips voor de marketing van je workshops. Jouw creatieve of zakelijke workshops en cursussen zijn om blij van te worden: ze zijn leuk, gezellig, leerzaam, inspirerend, positief, helend, ontspannend en / of voedend. Daar wil je natuurlijk zo veel mogelijk klanten voor. Hoe ga je je workshop promoten?

Communicatiedeskundige Loes Vork

Ik help ondernemers en bedrijven heel praktisch om goed te communiceren. Zowel online als 'in het echt'.

Maak een vrijblijvende afspraak 

 


 

Zoek op trefwoorden

  • Marketing (21)
  • Authenticiteit (16)
  • Stralend Werven (11)
  • Social media (10)
  • Bloggen (7)
  • Ondernemerschap (6)
  • Doelgroep (6)
  • Schrijven (5)
  • Site (4)
  • Nieuwsbrieven (3)

  • Archief

    Nieuwsbrief

    Ongeveer eens per maand een inspirerend artikel in je mailbox. Over authentiek communiceren, over handige social media hulpmiddelen, over marketing, over ondernemerschap of over kauwtjes...

    Aanmelden nieuwsbrief