Vork Communicatie blog

Meer lezen?

Veel plezier met mijn berichten over marketing, communicatie, ondernemerschap, kauwtjes, klanten werven, creativiteit en social media.

Beginnen met een nieuwsbrief als je nog geen maillijst hebt

Je mag een nieuwsbrief alleen sturen naar mensen die daarvoor toestemming hebben gegeven. En je mag hem sturen aan de mensen voor wie je werkt als je een nieuwsbrief hebt die onderdeel is van je dienst of product (zonder de nieuwsbrief zou je je werk voor hen niet goed kunnen doen).

Erger jezelf aan je collega's

Als je niet zo goed weet waar je voor staat oftewel wat de waarden zijn die in je marketing zouden moeten doorklinken, dan kan het nog wel eens helpen om na te gaan of er dingen zijn die je bij je collega-ondernemers ziet en waar je je aan ergert.

Dit is al zo vaak gedaan, waarom zou ik het ook nog eens moeten doen

Ik wil een blog schrijven en google mijn onderwerp. Talloze vakgenoten hebben er ook al over geschreven. De moed zakt me in mijn schoenen. Wie ben ik om daar nog iets aan toe te voegen? Herkenbaar?

Actief met LinkedIn

Als je begint met LinkedIn dan start je met het inrichten van je profiel. Vervolgens nodig je de mensen in je zakelijke netwerk uit om ook op LinkedIn een connectie te leggen. Of misschien wacht je af totdat anderen jou uitnodigen. Resultaat: een profiel met een verzameling connecties. Vraag: Wat heb je daaraan? Antwoord: helemaal niks, als je er niet actief mee aan de slag gaat. In deze blog beschrijf ik hoe je LinkedIn actief kunt gebruiken om je netwerk en dus ook je eigen bedrijf te versterken.

De angst dat ze niet op jou zitten te wachten

Durf je amper een nieuwsbrief te verzenden of een social media bericht te plaatsen, omdat je bang bent dat niemand op jou zit te wachten? Je vergist je, er zijn mensen die echt graag iets van jou willen horen. Permissiemarketing.

Zet ik het op mijn LinkedIn profiel of op mijn pagina

Als zelfstandig ondernemer heb je op LinkedIn zowel een persoonlijk profiel aangemaakt als een bedrijfspagina. Op die manier ziet je profiel er professioneel uit en ben je optimaal zichtbaar en vindbaar. Maar als je een bijdrage plaatst, waar kun je dat het beste doen? Op je profiel, op je pagina, of allebei?

Welke social media kies je?

Het is in de meeste gevallen handig om social media in te zetten voor een betere zichtbaarheid en vindbaarheid van je bedrijf. Maar welk platform kun je dan het beste kiezen? In deze blog neem ik je mee door de zes stappen waarmee je je keuze kunt bepalen.

Je persoonlijke ruimte innemen

Bij persoonlijke communicatie is niet alleen de inhoud belangrijk, maar ook hoe je het zegt (je lichaamstaal) en de mate waarin je verbinding maakt met de ander. Als je een dienstverlener bent zoals een trainer, therapeut, coach of adviseur, heeft dit tot gevolg dat je marketing niet alleen een zakelijke uitdaging is, maar ook een persoonlijke ontwikkelingsreis.

Wat hebben jouw persoonlijke wensen met je marketing te maken?

Wat staat er op je eigen verlanglijstje voor Sinterklaas, kerst of je verjaardag? Wat zeggen deze wensen over jou? En hoe kun je je eigen wensen gebruiken als inspiratie voor een specifiek onderdeel van je marketing, namelijk het warm houden van je contacten?

Inhaken of afhaken?

De inhaakkalender of de issue kalender: regelmatig wordt hij genoemd of geroemd als inspiratiebron voor leuke, dan wel goede social media berichten. Het is een overzicht van alle ‘dagen van’ en ‘weken van’ etc. en soms staan ook de belangrijkste sportevenementen erop zoals de Olympische Spelen en de Tour de France. Ik heb dergelijke kalenders zelf ook diverse malen opgevraagd met het plan om er iets mee te doen. Toch kwam het er nauwelijks van. Wat denken jullie: is dat een gemiste kans of loopt het wel los?

Communicatiedeskundige Loes Vork

Ik help ondernemers en bedrijven heel praktisch om goed te communiceren. Zowel online als 'in het echt'.

Maak een vrijblijvende afspraak 

 


 

Zoek op trefwoorden

  • Marketing (41)
  • Authenticiteit (23)
  • Social media (20)
  • Stralend Werven (11)
  • Bloggen (11)
  • Site (10)
  • Doelgroep (10)
  • Ondernemerschap (7)
  • Nieuwsbrieven (5)
  • Schrijven (5)

  • Archief

    Nieuwsbrief

    Ongeveer eens per maand een inspirerend artikel in je mailbox. Over authentiek communiceren, over handige social media hulpmiddelen, over marketing, over ondernemerschap of over kauwtjes...

    Aanmelden nieuwsbrief