Je communicatie moet logisch zijn

Je online communicatie moet logisch zijn

Het gaat om een logisch samenspel tussen je site, maillijst en de andere dingen die je online doet (social media). Logisch voor jezelf én voor je klanten.


Het moet logisch zijn

Op de een of andere manier denken bedrijven, als ze moeten gaan communiceren, sneller aan een specifiek middel dan aan het grotere geheel. ‘We moeten iets met Facebook’ is dan bijvoorbeeld de gedachte. Misschien moeten jullie inderdaad iets met Facebook, of met Twitter, of met Instagram, dat kan. Maar het is zo zonde van je energie / je tijd / je geld wanneer je voorbij gaat aan de manier waarop het specifieke middel zich verhoudt tot de rest van je communicatie en marketing, zowel online als ‘in het echt’.

Logisch samenspel

Online gaat het om een logisch samenspel tussen je site, je maillijst en de andere dingen die je online doet (social media). Het moet logisch zijn voor jezelf én voor je klanten.

Logisch voor jezelf

Wanneer het logisch is voor jezelf, weet je precies wat je moet doen. Je weet wat voor updates je moet plaatsen en welke andere activiteiten je moet uitvoeren, op welke plek en op welk moment. Je weet ook hoe je kunt zien of het effect heeft. Op die manier kun je rustig en efficiënt werken.

Logisch voor je klant

Doordat je communicatie zo logisch in elkaar steekt, zo duidelijk en consequent, begrijpen je relaties precies wie je bent en wat je voor hem of haar kunt betekenen. Bovendien wordt het voor hen heel gemakkelijk om contact met je op te nemen, of om jou bij iemand anders aan te bevelen.

Op die manier maakt online marketing je verkoop gemakkelijker.

Als communicatiedeskundige help ik bedrijven heel praktisch om goed te communiceren. Met name ondernemingen die de online communicatie zelf serieus willen aanpakken begeleid ik met alle plezier. Mijn strategiesessies  zijn een unieke combinatie van training, coaching en praktische ondersteuning. Voor overzicht en effect!

Van voornemen naar actieHet begint altijd met een vrijblijvend intakegesprek om kennis te maken. Dat wordt duidelijk wat je behoefte is, of ik daar inderdaad bij kan helpen. Bel of mail mij voor een afspraak: 06 - 1947 3050 loes@vorkcommunicatie.nl.

Hartelijke groet uit Gouda!

Loes

 

 

Leuk artikel?

Vind je dit artikel interessant? Deel m dan op je eigen social media kanalen.


Zoek op trefwoorden

  • Marketing (52)
  • Authenticiteit (28)
  • Social media (23)
  • Bloggen (13)
  • Stralend Werven (12)
  • Ondernemerschap (12)
  • Site (11)
  • Doelgroep (10)
  • Schrijven (5)
  • Nieuwsbrieven (5)

  • Archief


    Nieuwsbrief

    Ongeveer eens per maand een inspirerend artikel in je mailbox. Over authentiek communiceren, over handige social media hulpmiddelen, over marketing, over ondernemerschap of over kauwtjes...