Vind jij marketing ingewikkeld?

Marketing? Ik vond het 3 keer niks

Marketing, daar had ik weinig mee toen ik 6 jaar geleden startte met Vork Communicatie. Ik heb er dan ook behoorlijk mee geworsteld. Acties met gebakken lucht om je mailinglijst te vullen, vaak je boodschap herhalen, mensen 7 keer voor een activiteit uitnodigen en maar zenden... Ik vond het 3 keer niks.


Uiteindelijk besloot ik al die adviezen naast mij neer te leggen en mijn eigen weg te zoeken.

Ik maakte geen gratis weggever en overvoerde mijn contacten niet met Vorknieuws.

Wat ik wel deed?

Trainingen LinkedIn geven aan kleine groepjes gemotiveerde ondernemers. Ondernemers die ik vaak al kende van het schoolplein of viavia. Hun positieve ervaringen begonnen rond te zingen en ik kreeg steeds meer aanvragen voor die training. Hetzelfde gebeurde voor Twitter en Facebook.

Ook besloot ik maandelijks naar dezelfde open coffee in Gouda te gaan. Structureel naar dezelfde activiteit gaan, betekende dat ik een aantal mensen beter zou leren kennen. En alleen als je elkaar kent, is de kans groot dat iemand klant van je wordt.

Zo kwam van het een steeds het ander en groeide Vork Communicatie eigenlijk heel natuurlijk.

Het gros van mijn opdrachten kwam vooral via persoonlijke contacten en gesprekken. Ondersteund door alles wat ik op Twitter, LinkedIn en Facebook deed en mijn actieve deelname aan leuke, Goudse gebeurtenissen.

Gaandeweg vond ik een manier van marketing die helemaal past bij wie ik ben: een beetje voorzichtig, met aandacht voor de ander en altijd gericht op hoge kwaliteit en echt contact. Geen snelle acties. Liever niet ‘zoals het hoort’.

Mijn eigen manier van marketing inzetten heeft een prachtig bijeffect.

Ik krijg vooral klanten die zelf ook behoefte hebben aan een persoonlijke aanpak. Die wel weten dat ze iets met marketing moeten, maar die dat het liefst op een eigen manier willen doen. Niet opdringerig en niet ‘pusherig’.

Vaak zijn het ondernemers die anderen niet ongevraagd willen ‘lastigvallen’ met hun bedrijf. Ze zetten zichzelf niet graag in de schijnwerpers en praten ook niet graag over zichzelf. Terwijl ze zich tegelijkertijd realiseren dat ze wel effectieve marketing nodig hebben om meer klanten te krijgen en meer omzet te maken.

Die ondernemers hebben een vorm van marketing nodig die helemaal bij hen past.

Ik heb drie manieren waarop ik je kan helpen, als je daaraan behoefte hebt.

1.            Bezoek de maandelijkse social media werkochtend (gratis)

2.            Maak gebruik van mijn individuele training en strategiesessies

3.            Neem deel aan Stralend Werven: een complete marketingdag in Gouda waarop je leert hoe je je marketing kunt vormgeven zoals dat past bij jou en je bedrijf. De eerstvolgende is op donderdag 29 september 2016.

Wat doe jij om jezelf te laten zien, en de klanten te krijgen die je wilt?

Stralend Werven

Leuk artikel?

Vind je dit artikel interessant? Deel m dan op je eigen social media kanalen.


Zoek op trefwoorden

  • Marketing (52)
  • Authenticiteit (28)
  • Social media (23)
  • Bloggen (13)
  • Stralend Werven (12)
  • Ondernemerschap (12)
  • Site (11)
  • Doelgroep (10)
  • Schrijven (5)
  • Nieuwsbrieven (5)

  • Archief


    Nieuwsbrief

    Ongeveer eens per maand een inspirerend artikel in je mailbox. Over authentiek communiceren, over handige social media hulpmiddelen, over marketing, over ondernemerschap of over kauwtjes...