Publicatiedatum: 12-08-2016
En hoe mooi zou het zijn als het werven van je klanten niet voelt als leuren, maar als stralen? Tijdens een netwerkbijeenkomst stelde ik aan dertig ondernemers de vraag: wie van jullie heeft een communicatie- of marketingplan voor zijn of haar eigen bedrijf? Er gingen zes handen de lucht in. Oei, dat zijn er weinig!
De ene mogelijkheid is dat je wel degelijk communiceert en dingen doet voor je marketing, maar dat het losse flodders zijn zonder veel effect. Je adverteert eens hier, plaatst eens een update daar, maar je hebt geen idee of je wel het juiste doet en of het iets oplevert. En je hebt waarschijnlijk wèl een onrustig gevoel van ‘eigenlijk zou ik …’.
De andere mogelijkheid is dat je gewoon helemaal niets doet aan je marketing en communicatie. Je hebt het te druk met alle andere werkzaamheden. Deze optie lijkt misschien dommer, maar is het niet. Het effect is namelijk hetzelfde, maar je hebt er dan in ieder geval geen geld aan uitgegeven of tijd aan besteed.
Tijdens de praktische marketingdag Stralend Werven op donderdag 29 september 2016 help ik je aan een raamwerk om je eigen marketing- of communicatieplan te maken. In het bijbehorende uitgebreide werkboek staan alle onderdelen beschreven. De moeilijkste onderdelen doen we samen tijdens de training. Je maakt bijvoorbeeld je pitch, en je oefent ermee. En je gaat op zoek naar je onderscheidende kwaliteiten.
Ik help je om de manieren en middelen te vinden die het beste bij je passen.
De dag zit vol praktische tips, ook voor je online marketing. Je ontdekt hoe je de verschillende onderdelen zó kunt inzetten dat ze elkaar versterken. Stralend Werven is zinvol voor zowel startende ondernemers, als zelfstandige professionals die al wat langer meedraaien.
Ieder half jaar kun je Stralend Werven bijwonen in Gouda. Heb je belangstelling? Neem dan contact op met Loes Vork.
Op pagina over Stralend Werven vind je informatie over de onderdelen van het programma, de trainers en de kosten: http://www.vorkcommunicatie.nl/marketingdag-stralend-werven.html
Vind je dit artikel interessant? Deel m dan op je eigen social media kanalen.
Ongeveer eens per maand een inspirerend artikel in je mailbox. Over authentiek communiceren, over handige social media hulpmiddelen, over marketing, over ondernemerschap of over kauwtjes...