Fairtrade Trainingen bij Vork Communicatie

Fairtrade is voor mij: open, eerlijk en begrijpelijk

Vork Communicatie is een Fairtrade bedrijf. De koffie en thee die ik schenk tijdens de online marketing trainingen zijn dus van het Fairtrade keurmerk. Maar Fairtrade betekent meer voor mij.


Deze week (29 oktober tot 6 november 2016) is Fairtrade week, en voor Gouda het vijfde achtereenvolgende jaar dat de gemeente zich Fairtrade mag noemen. Vork Communicatie is ook een Fairtrade bedrijf.

Om een Fairtrade bedrijf te mogen zijn, moeten de ingekochte producten het Fairtrade keurmerk dragen. Ik heb natuurlijk geen winkel in Fairtrade producten, maar de koffie en thee die ik schenk tijdens mijn trainingen en online marketing strategiesessies zijn wel Fairtrade. En biologisch. Dat hoeft van niemand, maar heb ik zelf gewoon graag.

Maar Fairtrade betekent  méér voor mij. Alle personen en bedrijven die een rol spelen in het productieproces, worden eerlijk betaald voor de waarde die zij toevoegen. Het staat voor eerlijk en open, en dat is de manier waarop ik wil werken.

Hoe (online) marketing werkt

Online marketing is een wereld die veel ‘buitenkant’ heeft. Klanten worden soms doelbewust ongerust gemaakt met termen die ze niet begrijpen. Veel ondernemers krijgen daardoor het gevoel dat ze ‘iets moeten’ dat ingewikkeld is. Ik vind het juist een uitdaging om de principes die schuil gaan achter communicatie en online marketing zo eenvoudig mogelijk uit te leggen.  

Van mij ‘moet’ je helemaal niets, behalve dan uitzoeken wat voor jou en je klanten het beste werkt. Het is een kwestie van gezond verstand, een strategie die bij je past, en een aanpak die ervoor zorgt dat je je plannen consequent en gestructureerd  uitvoert.

Mooie plannen zijn niet voldoende

De afgelopen week heb ik marketingplan-gesprekken gevoerd met de deelnemers aan de marketing training Stralend Werven, van eind september. Het was mijn bedoeling om er op die manier voor te zorgen dat de deelnemers niet alleen een goede trainingsdag hadden, maar er ook concreet mee aan het werk gaan. En het heeft gewerkt, deze stok achter de deur! Er zijn goede plannen gemaakt en de eerste acties zijn ook al uitgevoerd. Iedereen tevreden en enthousiast.

Ik leer zelfstandige professionals hoe marketing en social media werken. Samen ontwikkelen we een strategie: welke middelen zet je in, welke updates zijn geschikt, hoe vaak plaats je berichten, enzovoorts. Daarna ondersteun ik de bedrijven zodat zij hun voornemens in daden omzetten, en zien wat het oplevert. Want mooie plannen maken kunnen we allemaal, maar ze ook echt uitvoeren is de kunst!

Vork Communicatie training

Leuk artikel?

Vind je dit artikel interessant? Deel m dan op je eigen social media kanalen.


Zoek op trefwoorden

  • Marketing (52)
  • Authenticiteit (28)
  • Social media (23)
  • Bloggen (13)
  • Stralend Werven (12)
  • Ondernemerschap (12)
  • Site (11)
  • Doelgroep (10)
  • Schrijven (5)
  • Nieuwsbrieven (5)

  • Archief


    Nieuwsbrief

    Ongeveer eens per maand een inspirerend artikel in je mailbox. Over authentiek communiceren, over handige social media hulpmiddelen, over marketing, over ondernemerschap of over kauwtjes...