Blog mens erger je wel communicatie

Erger jezelf aan je collega's

Als je niet zo goed weet waar je voor staat oftewel wat de waarden zijn die in je marketing zouden moeten doorklinken, dan kan het nog wel eens helpen om na te gaan of er dingen zijn die je bij je collega-ondernemers ziet en waar je je aan ergert.


 Je ergernis maakt duidelijk wat je waarden zijn 

Zo stoorde ik me onlangs aan iets wat een vakgenoot (online marketingadviseur) vroeg aan zijn publiek, namelijk: ‘Volg je op LinkedIn liever een bedrijfsprofiel dat content pusht of een persoon die je daadwerkelijk echt verder helpt?’ 

Wat me stoort is dat achter deze vraag de bewering schuilt dat bedrijven ons onzin opdringen in hun online communicatie (want ze denken alleen aan hun eigen belang) en dat personen daarentegen waardevolle informatie delen, waar de wereld beter van wordt. Wat een onzin. Ik ken genoeg bedrijven die waardevolle content verspreiden en ik ken ook genoeg mensen die totaal uit hun nek kletsen en me daarmee lastig vallen zonder dat ik erom heb gevraagd. Zo werd dit bericht toch echt via een persoonlijk profiel verspreid, overduidelijk met als doel om zijn advies (iets met ‘salespipeline’) te verkopen. Daadwerkelijk én echt. Brrr.

Wat zegt dat over mij?

Ik houd ervan als mensen doen wat ze zeggen. Ik houd van mooi en correct taalgebruik, dat zo veel mogelijk Nederlands, eenvoudig en begrijpelijk is. Ik houd van redeneringen die kloppen. Ik heb een hekel aan manipulatie. Ik houd van mensen en bedrijven die hun inkomen verdienen op een manier waar ook andere mensen beter van worden en die delen wat zij in overvloed hebben.

O- en ik ontvolg zowel de bedrijven als personen die onzin verkopen. Voor sommige gevallen maak ik echter een uitzondering omdat ze me zo lekker scherp houden. En me duidelijk maken wie ik wil zijn. ;-)

Blog marketing communicatie ergeren

 

 

Leuk artikel?

Vind je dit artikel interessant? Deel m dan op je eigen social media kanalen.


Zoek op trefwoorden

  • Marketing (52)
  • Authenticiteit (28)
  • Social media (23)
  • Bloggen (13)
  • Stralend Werven (12)
  • Ondernemerschap (12)
  • Site (11)
  • Doelgroep (10)
  • Schrijven (5)
  • Nieuwsbrieven (5)

  • Archief


    Nieuwsbrief

    Ongeveer eens per maand een inspirerend artikel in je mailbox. Over authentiek communiceren, over handige social media hulpmiddelen, over marketing, over ondernemerschap of over kauwtjes...