Vork Communicatie blog

Meer lezen?

Veel plezier met mijn berichten over marketing, communicatie, ondernemerschap, kauwtjes, klanten werven, creativiteit en social media.

Vork Spellingwijzer

Een vork kan zowel prikken als praktisch erg van pas komen. Dus hierbij de Vork Spellingwijzer, voor het antwoord op de vraag 'hoe schrijf je dit'? Beetje eigenwijs, maar misschien toch wel handig. Ik geef er geen garantie op.

Waarom je waarden belangrijk zijn voor je marketing

Marketing is: naar buiten treden en contact leggen met andere mensen, zoals potentiële klanten. Om dat succesvol te kunnen doen, moet je goed weten wie je zelf bent.

Je tijd is om

Goed pitchen en presenteren is een kunst. Goed (dag)voorzitter zijn ook, trouwens ;-) Er zijn heel veel dingen waar je tegelijk op moet letten, zoals de tijd. En dat gaat niet altijd goed...

Hoe moet ik mijn marketing aanpakken

Zal ik je het recept geven voor succesvolle marketing? Zodat jij het alleen maar hoeft te kopiëren om voortaan voldoende klanten te hebben? Maar je kent de uitdrukking misschien wel: Als iets te mooi lijkt om waar te kunnen zijn, dan ís het waarschijnlijk ook te mooi om waar te kunnen zijn.

Paginaberichten delen op je eigen Facebook pagina

Op je Facebook pagina plaats je berichten van jouw bedrijf of organisatie. Je maakt die berichten zelf, maar je kunt ook berichten van andere pagina’s delen. Deze blog beschrijft hoe je dat optimaal doet en hoe je ze zelfs kunt inplannen.

Zes weken PR-draaiboek

Organiseer je iets en wil je daar deelnemers voor werven? Dan kun je je voordeel doen met dit eenvoudige zes weken PR-draaiboek. Geschikt voor bijvoorbeeld een training, workshop, netwerkbijeenkomst, markt…

Negatieve reacties op social media

‘Het is eng om persoonlijke verhalen of meningen op social media te zetten omdat je dan negatieve reacties kunt krijgen.‘ Ik vond het heel herkenbaar wat deze therapeute aan mij vertelde.

Beginnen met een nieuwsbrief als je nog geen maillijst hebt

Je mag een nieuwsbrief alleen sturen naar mensen die daarvoor toestemming hebben gegeven. En je mag hem sturen aan de mensen voor wie je werkt als je een nieuwsbrief hebt die onderdeel is van je dienst of product (zonder de nieuwsbrief zou je je werk voor hen niet goed kunnen doen).

Erger jezelf aan je collega's

Als je niet zo goed weet waar je voor staat oftewel wat de waarden zijn die in je marketing zouden moeten doorklinken, dan kan het nog wel eens helpen om na te gaan of er dingen zijn die je bij je collega-ondernemers ziet en waar je je aan ergert.

Dit is al zo vaak gedaan, waarom zou ik het ook nog eens moeten doen

Ik wil een blog schrijven en google mijn onderwerp. Talloze vakgenoten hebben er ook al over geschreven. De moed zakt me in mijn schoenen. Wie ben ik om daar nog iets aan toe te voegen? Herkenbaar?

Nieuwsbrief

Ongeveer eens per maand een inspirerend artikel in je mailbox. Over authentiek communiceren, over handige social media hulpmiddelen, over marketing, over ondernemerschap of over kauwtjes...


Zoek op trefwoorden

  • Marketing (52)
  • Authenticiteit (28)
  • Social media (23)
  • Bloggen (13)
  • Stralend Werven (12)
  • Ondernemerschap (12)
  • Site (11)
  • Doelgroep (10)
  • Schrijven (5)
  • Nieuwsbrieven (5)

  • Archief