Publicatiedatum: 09-01-2021
Verdacht veel van mijn favoriete dingen beginnen met een C. Communicatie. Creativiteit. Co-creatie, oftewel samenwerken. Contact. En ja, ook chocola (puur met hazelnoot). En nee, marketing begint niet met een C.
Ik weet het, het is mijn werk. Toch vind ik marketing vaak helemaal niet leuk. Drammerig gedoe om snel producten te slijten om winst te maken, terwijl de wereld en de klanten er niet echt beter van worden… dat haat ik.
Onlangs vertelde een student ORM (Ondernemerschap & Retail Management) aan mij dat op die opleiding dropshipping wordt aanbevolen voor een winstgevende onderneming.
Nee, dan zijn we goed bezig! Fijn te weten dat er een nieuwe generatie ondernemers onderweg is die dit hebben geleerd tijdens hun opleiding.
Voor producten en diensten die echt goed zijn, met uitingen die op zichzelf ook waardevol zijn. Marketing die gericht is op het opbouwen van een langdurige, voor alle partijen zinvolle relatie. Die de aarde niet vervuilt, maar de wereld juist wat beter maakt. Het zijn vaak de dienstverleners die dit wat beter begrijpen.
Zullen we dat laatste voortaan gewoon C-marketing noemen? Zodat ik het toch kan noemen bij mijn lijstje van favoriete dingen?
Door ondernemers die bereid zijn om te investeren, zodat klanten toegang krijgen tot goede producten die nog niet op de markt zijn, of alleen tegen hoge kosten. Als jij toevallig zo'n soort bedrijf hebt, dan ben ik daar heel nieuwsgierig naar.
En, waar ik altijd benieuwd naar ben, op welke manier maakt jouw werk of product verschil? Hoe voeg jij iets positiefs toe aan je omgeving, of maak je iets negatiefs minder erg?
Kijktip: Waar word jij blij van? | Toren C
Hartelijke groet,
Loes Vork
Vind je dit artikel interessant? Deel m dan op je eigen social media kanalen.
Ongeveer eens per maand een inspirerend artikel in je mailbox. Over authentiek communiceren, over handige social media hulpmiddelen, over marketing, over ondernemerschap of over kauwtjes...