Publicatiedatum: 28-04-2023
Een van de belangrijkste adviezen op het gebied van acquisitie en marketing die ik ooit zelf heb gekregen is: zet door op iedere toenadering.
Dus wees alert als iemand belangstelling toont, reageer en houd bij hoe het verder loopt en wanneer je opnieuw contact op wil of moet nemen om het lijntje open te houden.
Eerlijk gezegd ben ik daar niet zo heel goed in. Ik laat wel eens een lijntje lopen. Niet expres, maar omdat ik denk dat ik wel ongeveer een overzicht heb. Wat niet zo is. En zéker niet in drukke tijden. En al helemaal niet als de aantallen oplopen, zoals nu het geval is bij Bestel bij de auteur.
Twee weken geleden dacht ik nog dat het onzin was om een contact management systeem of cliënt volg systeem te gebruiken. Deze week ben ik er toch maar aan begonnen en kon ik in al mijn aantekeningen, mails en social media gaan speuren naar toenaderingen die ik wil opvolgen.
Intussen vergat ik helemaal dat ik de deelnemers aan mijn werkochtend van 3 weken geleden nog informatie zou mailen over persberichten. Gelukkig was een van de deelnemers wel alert en vroeg ze er nog even naar. Heel fijn!
Hoe zorg jij ervoor dat je de juiste lijntjes vast kunt houden? Of dat je alle lijnen open houdt? Of dat je niet van je vinkentouwtje afkukelt?
Vind je dit artikel interessant? Deel m dan op je eigen social media kanalen.
Ongeveer eens per maand een inspirerend artikel in je mailbox. Over authentiek communiceren, over handige social media hulpmiddelen, over marketing, over ondernemerschap of over kauwtjes...