Individuele training Twitter voor ondernemers

Training Doelgericht Twitteren

Waarschijnlijk ben je er zelf al achter: als je zonder plan gebruik maakt van social media is het een 'zwart gat' waar al je tijd en energie in verdwijnen. Zeker wanneer je nieuwsgierig van aard bent en een brede belangstelling hebt, ligt dit gevaar levensgroot op de loer.

Kauwtje op TwitterAan de andere kant kun je echt heel mooie dingen bereiken met Twitter. Dat heb ik zelf gemerkt bij mijn allereerste tweet! Ik had een account aangemaakt voor een evenement dat ik organiseerde. Met maar liefst twee volgers (de twee ondernemende vriendinnen die me van het nut van Twitter hadden overtuigd) verstuurde ik een aankondiging. Het was zondagmiddag en ik weet nog precies wat ik daarbij dacht. Namelijk: "Haha, dit heeft natuurlijk totaal geen zin, met maar twee volgers die het zien!". 

Wat gebeurde er? Het bericht werd geretweet. Door iemand die ik niet kende. Sterker nog: door iemand met bijna duizend volgers. Zij verschafte mijn bericht dus in één klap een veel groter bereik.

Maar het werd nog gekker: ik zag dat de retweeter directeur was van een grotere organisatie. Met een pand dat geschikt was voor mijn evenement. Ik ging haar volgen, zij volgde mij terug. Ik stuurde haar een privé bericht om haar te bedanken voor het cadeautje, want haar retweet was werkelijk een cadeau voor mij. En ik stuurde een tweede bericht om te vragen of ik de locatie misschien mocht gebruiken. Ik kreeg per omgaande reactie: "Leuk idee, mijn medewerkers nemen morgen contact met je op".

Je begrijpt, ik was fan van Twitter. En ik ben het nog steeds.

Nu vraag je je misschien af: hoe kan iemand die mij niet volgt, toch mijn tweet hebben gezien en hem retweeten? Het antwoord krijg je in de training Doelgericht Twitteren!

Voor wie is de training Doelgericht Twitteren?

De training is bedoeld voor mensen die Twitter doelgericht willen inzetten voor een bedrijf, organisatie of evenement. Voor ondernemers die graag individueel getraind worden zodat er geen tijd verloren gaat.

Lol trappen op Twitter is leuk, maar als ondernemer heb je bepaalde doelen die je wilt bereiken in zo weinig mogelijk tijd en met zo min mogelijk inspanning.

  • Wat zijn mogelijke twitterdoelen?
  • Hoe pak je dat handig aan?
  • Welke hulpmiddelen kun je daarbij gebruiken?
  • Waarover kun jij het beste tweeten?
  • Hoe ga je met de reacties om?
  • Hoe weet je of het effect heeft?

Dit komt allemaal aan de orde!

Inhoud van de training

Je richt terplekke je account in, je leert de techniek en je bepaalt je strategie. Dit wordt heel praktisch vertaald in dagelijkse en/of wekelijkse acties. Je maakt ook kennis met het programma Hootsuite waarmee je een of meer Twitter accounts overzichtelijk kunt beheren en waarmee je tweets kunt plannen. Je werkt op je eigen laptop en het is handig om je huisstijl elementen mee te nemen (digitaal) zoals je logo en portretfoto.

Zeer veel persoonlijke aandacht

Ook deze training is een huiskamertraining. Ik ontvang je letterlijk in mijn woonkamer aan de eettafel; ik woon in Gouda net buiten het centrum. De sfeer is ontspannen, maar vergis je niet: er wordt stevig gewerkt. 

Ik geef de training bij voorkeur individueel, of op verzoek aan een groep van maximaal vier personen. Zo kan ik echt met jou meedenken. Mijn journalistieke achtergrond komt van pas bij het formuleren van krachtige tweets voor jouw bedrijf. Mijn marketingkennis helpt je om je activiteiten op Twitter logisch in te bedden in al je andere marketing en communicatie activiteiten.

Heb je belangstelling? Je kunt me bellen (06 1947 3050) of mailen .