Maak een marketingplan voor je boek

Maak een marketingplan voor je boek

Maak een marketingplan voor je boekDeze praktische workshop is bedoeld voor auteurs die hun boek (ook) zelf verkopen, zoals zelfuitgevers, sprekers en ondernemers. Ook auteurs bij een uitgever kunnen hun boek (meestal) zelf verkopen. De workshop is nuttig voor boeken die al zijn verschenen, maar ook voor boeken die nog 'onderweg' zijn.

Loes Vork van Vork Communicatie is behalve marketingtrainer ook auteur van een zelfuitgegeven boek en van een boek bij een uitgever. Zij kent de uitdagingen van een zelfverkopende auteur. Haar trainingen zijn altijd heel begrijpelijk en praktisch. Na afloop heb je een duidelijk plan voor je eigen marketing, en weet je wat je de komende tijd te doen staat!

Misschien was je vooral gefocust op het verschijnen van je boek. Je dacht aan een boeklancering en een persbericht. Maar het eigenlijke werk begint al eerder. En na de verschijning van je boek blijft de marketing een punt van aandacht zo lang je je boek wil blijven verkopen. Hoe maak je je boek zichtbaar bij de juiste lezers? Welke manieren werken, en wat past bij jou? Om effect te hebben, zul je structureel en consequent in beeld moeten zijn, op een eigen en onderscheidende manier. Met een plan kies je de juiste middelen en tactiek, en help je jezelf om het vol te houden. 

Stap voor stap nemen we de onderdelen van het marketingplan door. Wat betekent elke stap, waarom is het nodig, en hoe vul je deze in voor jouw eigen situatie?

  • Waarden
  • Missie
  • Visie
  • Doelgroep
  • Middelen
  • Strategie en funnel

Deze workshop wordt online gegeven op:  

Ma 4 december  2023 – 19-21 uur – Maak een marketingplan voor je boek
Klik hier om je aan te melden

En is op aanvraag beschikbaar voor groepen, naar wens online of live

We hebben ook andere marketingworkshops voor auteurs: klik hier voor het overzicht