Als zelfverkopende auteur moet je niet alleen goed kunnen schrijven, maar ook actief met je marketing aan de slag om lezers te bereiken.
Dat geldt voor auteurs die hun boek zelf publiceren. Het geldt ook voor auteurs bij een uitgeverij. Uitgevers houden namelijk van auteurs die zelf ook goed zichtbaar en vindbaar zijn. Bij veel uitgevers mag je als ondernemende auteur je boek ook zelf verkopen, wat jou meer inkomsten oplevert.
Mijn naam is Loes Vork en ik ben sinds 2010 communicatieadviseur en marketingtrainer voor auteurs en ondernemers. Dus voor mensen die zelf de marketing willen (of moeten) doen, terwijl dat niet hun vak is.
Ik begrijp de uitdagingen van een auteur. In 2019 verscheen mijn boek Uitgelezen (Loes Vork) in eigen beheer. In 2022 verscheen het boek Denk je dat je mij kunt helpen? (Loes Vork en Adriaan van ’t Spijker) bij Uitgeverij Lucht. Ik ben samenwerkingspartner van Uitgeverij Klare Taal en actief betrokken bij de online boekendatabase Bestelbijdeauteur.nl.
- Marketing workshops voor auteurs, online via Zoom (zie hieronder)
- Gratis Q&A sessies voor informatie en vragen rondom (zelf) uitgeven (zie hieronder)
- Individuele marketingsessies (zie hieronder)
- Zichtbaarheid en vindbaarheid voor je boek via het online boekenplatform Bestelbijdeauteur.nl
- Marketingtips voor auteurs via de nieuwsbrief van Bestelbijdeauteur.nl (gratis, klik hier om je aan te melden)
- Marketingtips voor auteurs via groepen op Facebook en LinkedIn (gratis)
- 4boeken: een terugkerend evenement waarbij lokale auteurs en lezers elkaar ontmoeten
- Marketing (net)werkochtenden voor ondernemers in Gouda; een auteur is toch ook een ondernemer! (zie hieronder).
Diverse online workshop voor auteurs die hun boek zelf verkopen.
Kies die ene workshop die je nodig hebt of volg er meerdere!
Komt de datum niet uit? Neem dan contact op om een extra workshop in te plannen.
Tevens bijna iedere maand een gratis marketing Q&A voor auteurs.
Het overzicht vind je op de site van Bestelbijdeauteur.nl (klik hier)
Onderwerpen zijn o.a.:
De maandelijkse marketing (net)werkochtenden van Vork Communicatie zijn live in Gouda (10-12 uur) en bedoeld voor ondernemers. Deze ochtenden zijn ook zeer geschikt voor auteurs. Als je het leuk vindt kun je na afloop blijven lunchen bij Gouwe Stek Natuurlijk.
- Kosten: Kies voor gratis deelname of betaal een vrijwillige bijdrage (dat kan ook achteraf)
- Aanmelden bij gratis deelname: voor gratis deelname kun je je aanmelden per mail aan Loes (via de contactpagina)
- Aanmelden bij vrijwillige bijdrage: als je een vrijwillige bijdrage wil betalen, kun je je aanmelden via deze link (klik hier).
Tijdens een afspraak van 2 uur help ik je zowel strategisch als praktisch bij de marketing van je boek. De inhoud van de sessie is helemaal op maat en je bepaalt zelf hoe veel marketingsessies je nodig hebt en wanneer. De afspraken worden los geboekt. Ze vinden live in Gouda plaats of eventueel online via Zoom. Een marketingsessie van 2 uur kost € 145 excl. btw.
Ik leg je uit hoe marketing werkt en we maken een praktisch plan op maat. Of het nu gaat om persberichten, free publicity, deelname aan beurzen en evenementen of een social media campagne: samen gaan we op zoek naar de juiste activiteiten die passen bij je boek, bij je lezers en bij jou. Sommige dingen kunnen we terplekke meteen voor je regelen, zoals het optimaal inrichten van een account of het voorbereiden van social media berichten.
Ik ben gespecialiseerd in organische marketing, oftewel alle dingen die je zelf kunt doen, zonder te adverteren.
Klik hier om contact op te nemen met Loes.